Direktlänk till inlägg 9 april 2012

En lat jävels guide till MVG i alla ämnen

Av Josefine - 9 april 2012 17:10

Visst skulle det vara awesome att ha MVG i alla ämnen, utan att ens behöva anstränga dig? Det går tydligen. Doglas Berglund lyckades, och han har delat med sig av informationen. Helt värd att läsa, tycker jag. www.bokia.se/en-lat-javels-guide-till-mvg-i-alla-amnen-4339784?trackingcode=a1f5e4aaa1ca2097f2fdc3781b7dd6bb


Boken tar upp mycket om första intryck och sånt, men man får inte glömma att man faktiskt måste plugga också (tyvärr). Med dagens teknik kan vi göra det var som helst, i bussen på väg hem, på håltimman i skolan, när du väntar på polaren som är och provar kläder, när du solar... överallt, när som helst. Det finns otroligt många bra appar, och de flesta grymma finns till iPhone och iPad. Ett exempel är Dropbox, en utmärkt app som ger dig tillgång till alla dina filer direkt i mobilen. Superbra! Så ta vara å tiden du ändå inte gör något. Om det finns något jag verkligen lärt mig av mina elva år i skolan är det att det är mer värt att faktiskt göra alla läxor på den tid som du ändå inte gör något, så du har tid till att göra det du vill sen. Lycka till! :)  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 17 december 2012 18:43

Kod för att importera min blogg till Nattstad: 4428101744

Av Josefine - 14 april 2012 17:48


Vår väntan är äntligen över! Pottermore är öppen! Nu ska jag direkt signa up och testa! :D   ...

Av Josefine - 12 april 2012 18:12

Så här skriver pottermore insider om uppdateringen idag, 12 april.   Vi får hoppas att sidan öppas snart, kanske redan imorgon? :)  ...

Av Josefine - 12 april 2012 18:02


Nu har pottermore ändrat sidan. Den är nu helt lila, videorna finns inte kvar. Det enda som nu finns på sidan är en text som informerar om att pottermore nu uppdateras, vvilket jag ser som ett gott tecken! Snart borde den vara tillgänglig. Pottermore...

Av Josefine - 10 april 2012 14:07

På den nyskapade sidan ska man tydligen få läsa material ingen tidigare läst, material om hela Harry Potter-familjen. Jag ser otroligt mycket fram mot det! Man kan få läsa mer om familjen Dursley, bli indelad i elevhem, tävla för sina elevhem genom a...

Presentation


Hejsan svejsan! Jag är en 17 årig brud som nu för första gången testar att skapa en blogg. Tänker använda den till att skriva lite random grejer, hoppas ni finner den lyckad och fortsätter besöka den! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du läsa mer av här på bloggen? :)
 Antik historia!
 Resmål!
 Josefines liv!
 Svenskatips!
 Engelskatips!
 Noveller!
 Boktips!
 Retoriktips!
 Dikter!
 Mode och smink!
 Mat och bakning!
 Psykologi!
 Kärlek och relationer!
 Djur!
 Roliga historier!
 Filosofi!
 Bok-/filmrecensioner!
 Musik!
 Film-/serietips!
 Inget av alternativen...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards